• Home
  • بلاگ
  • نکات طلایی مراقبت از پوست و مو

نکات طلایی مراقبت از پوست و مو

نکات طلایی مراقبت از پوست و مو

24 آذر, 1401

تقریبا بیشتر ما آرزوی داشتن پوستی درخشان و بدون نقص را داریم. مراقبت از پوست یکی راه های مهم برای داشتن ظاهری زیبا و آراسته به شمار می آید. داشتن پوست بی نقص و سالم تاثیر چشمگیری روی ظاهر افراد دارد.

امروزه روش های زیادی برای مراقبت پوستی وجود دارد، اما همچنان انتخاب روش های طبیعی به جای مواد و داروهای شیمیایی بهترین گزینه است. استفاده از ویتامین A و C و ماسک های طبیعی و خانگی نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارند.
روش های مراقبت پوست برای هر فرد یکسان نیست. زیرا اثرگذاری هر ماسک و دارو به جنس پوست و موی هر شخص بستگی دارد.

نکات طلایی مراقبت از پوست و مو
انواع پوست شامل پوست معمولی، چرب، خشک و مختلط می شود. نوع پوست هر شخص توسط عوامل ژنتیکی تعیین می شود.

راه های مراقبت از پوست

حتما پوست شما هم دچار مشکلاتی مانند آکنه، لک، چروک دور چشم شده است. برای برطرف کردن این نوع مشکلات راه های زیادی را امتحان کرده اید. در این مقاله می خواهیم کارهایی که برای مراقبت از پوست باید انجام دهیم را مرور کنیم. اگرپوست شما هم این مشکلات را تجربه کرده است و قصد دارید راه های پیشگیری و درمان مشکلات پوستی را بدانید با ما همراه باشید.

راه های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب

همه ی ما تجربه های لذت بخشی از رفتن به طبیعت گردی، کوهنوردی ورزش کردن بیون از منزل داریم. برای داشتن پوست دلخواه بهتر است قبل از خروج از منزل از سلامت پوست خود مطمئن شویم. برخورد مستقیم نورخورشید برای پوست ضرر دارد و باعث آفتاب سوختگی و ایجاد لک پوستی می شود. در معرض نورآفتاب نبودن بهترین روش برای پیشگیری از بوجود آمدن مشکلات و لک پوستی است.
روش های مختلف دیگری برای حفظ سلامت پوست بیرون ازخانه وجود دارد که شامل استفاده از کرم ضدآفتاب، و اجتناب از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب مخصوصا زمانی که خورشید در وسط آسمان است چون در این حالت پرتوهای بنفش خورشید بسیار قوی هستند که باعث وسوختگی پوست خواهند شد.

روتین مراقبتی پوستی

ترتیب اصولی انجام مراحل به پوست شما کمک می کند تا در شرایط خوبی باقی بماند.

روتین مراقبتی پوستی
با افزایش سن، پروسه بازسازی سلول های پوست کند تر می شود به همین دلیل پوست تیره تر بنظر می آید و درخشانی اولیه را ندارد. انجام منظم روتین پوستی در روز و شب باعث حذف سلول های مرده شده و پوست را روشن تر و جوان تر می کند.
روتین مراقبت از پوست به جنس پوست هم بستگی دارد. نوع مراقبت در پوست مختلط، معمولی، خشک، چرب و حساس متفاوت است. شیوه های مراقبت در هر نوع پوستی شوینده و ویتامین های مخصوص خودش را دارد. در ادامه روش های مراقبتی هر پوست را باهم یاد می گیریم.

پوست خشک

کسانی که پوست چرب دارند مستعد انواع مختلف جوش (سر سیاه و سر سفید) هستند. داشتن منافذ باز زیاد و براق شدن دائم پوست از دیگر معایب این نوع پوست است.

پوست خشک

افراد دارای پوست خشک با کمبود رطوبت در سطح پوست، قرمزی، خارش و گاهی حالت ترک خوردگی مواجه می‌شوند. به دلیل کاهش رطوبت ایجاد شده در پوست، باید بیشتر از دیگران مراقبت چین و چروک باشند.

پوست مختلط

صاحبان پوست مختلط در ناحیه پیشانی، بینی و گاهی چانه از چربی زیاد شکایت دارند در حالیکه در بقیه قسمت‌های صورت، پوست خشک و یا نرمال دارند. مشکلاتی مثل داشتن جوش، براق بودن مدام و منافذ باز از معایب داشتن پوست ترکیبی یا مختلط است.

روتین مراقبت پوست در روز

معمولا روتین مراقبت از پوست در روز از شب ساده تر است.

- شستن صورت با آب
- استفاده از تونر مناسب با نوع پوست
- استفاده از سرم آنتی اکسیدان
- استفاده از کرم مرطوب کننده و ضدآفتابی که SPF آن 50 باشد.
- استفاده از کرم دور چشم

روتین مراقبت پوست در روز

روتین مراقبت از پوست در شب

مراقبت از پوست در شب بسیار مهم است. تاثیر بسزایی در شادابی و سلامت پوست دارد. در این مرحله از روتین، پوست در هنگام خواب استراحت کرده و آماده ی جذب ویتامین های موجود در مواد روتین می باشد.

- حذف آرایش صورت
- استفاده از پاک کننده مناسب نوع پوست
- استفاده از تونر مناسب پوست
-استفاده از کرم دور چشم
-استفاده از سرم
- استفاده از ماسک شبانه
- استفاده از لایه بردار های طبیعی

نکات طلایی مراقبت مو

چه کسی موهای بلند و سالم و درخشان نمی خواهد؟ همه ما دوست داریم موهای خوش حالت و ابریشمی درحالیکه بلند باشد داشته باشیم. در برخی افراد دسترسی به این شرایط مو کار آسانی نیست.
مراقبت از مو یکی از کارهایی است که با رعایت آن ظاهری جذاب خواهیم داشت.

نکات طلایی مراقبت مو
شروع روتین مراقبتی مو همانند انجام روتین پوستی است. بعضی مراقبت ها در انواع مو نیاز است.

1.روغن تراپی مو

برای حالت دهی و مرطوب کردن موها اثر زیادی دارند. مخصوصا اگر موهای خشک و وزی داشته باشید، بهتر است روغن تراپی را در روتین روزانه موهایتان رعایت کنید تا موهای نرم و لطیفی داشته باشید. در ادامه انواع روغن های مفید به همره خواص آن ها معرفی خواهیم کرد.

روغن زیتون:

• آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های محیطی را کاهش می‌دهد.
• شوره را رفع می‌کند.
• خارش کف سر را کم می‌کند.
• ساقه‌ی موها را نرم می‌کند.
• اگزمای کف سر را درمان می‌کند.
• ساقه‌های موها را تقویت می‌کند.

روغن نارگیل:

• آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های محیطی را کاهش می‌دهد.
• شوره را رفع می‌کند.
• خارش کف سر را کم می‌کند.
• ساقه‌ی موها را نرم می‌کند.
• اگزمای کف سر را درمان می‌کند.
• ساقه‌های موها را تقویت می‌کند.

روغن نارگیل

روغن بادام:

• از عفونت و التهاب پوست کف سر جلوگیری می‌کند.
• ساقه‌های مو را نرم و براق می‌کند.
• ریزش و موخوره را کم می‌کند.

2.پاک سازی مو

قدم بعدی برای مراقبت از موها تمیز شستن آن هاست. در این مرحله باید شامپوی مناسب با شرایط موی خود را انتخاب کنید. سعی کنید برای شستن موها از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید. برخورد آب داغ با کف سر منافذ آن را باز می کند و چربی طبیعی مو را از بین برده و باعث آسیب کوتیکول های می شوند.

3. استفاده از شانه چوبی

به جای برس فلزی از شانه های دندانه درشت چوبی استفاده کنید. برس های فلزی باعث ایجاد موخوره موها می شوند. این نوع شانه ها برای پیشگیری از آسیب و موخوره مو بهتر است شانه چوبی را جایگزین برس فلزی کنید.

4. مزوتراپی

درمانی موثر ومحبوب برای درمان کم پشتی و کنترل ریزش موبه کار می رود. این روش برای افزایش مو و ضخیم شدن تار موها هم موثر است.

کلام پایانی

پوست و مو تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت ظاهری افراد دارد. با انجام مواردی که در مقاله رعایت نکات طلایی مراقبت از پوست و مو در اختیارتان قرار دادیم، می توانید مشکلات پوست و موی خود را درمان یا پیشگیری کنید.

دکتر کجاست در تلاش است با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط بین بیمار و پزشک به متخصصان سلامت برای فعالیت حرفه ای بهتر کمک کند.

ارتباط با ما

شماره همراه : 09366599609

تلفن دفتر : 02191090646

فکس : 02144297790

آدرس : فلکه اول صادقیه ، ستارخان
پلاک 575 ساختمان دانش

مجوزها

سایت دکتر کجاست فقط منتشر کننده آگهی می باشد. پیش از معامله یا پرداخت وجه بررسی های لازم را انجام دهید.

برای راهنمایی به راهنمای خرید امن مراجعه نمایید

شرایط و قوانین

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر کجاست می باشد

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما