• Home
  • بلاگ
  • میزان ماندگاری پلاسماجت بینی چقدر است؟

میزان ماندگاری پلاسماجت بینی چقدر است؟

میزان ماندگاری پلاسماجت بینی چقدر است؟

26 آذر, 1401

در دنیای امروز روش‌های مختلفی برای زیبایی پوست افراد و رفع آسیب‌ های آن به وجود آمده است. زیرا زیبا و با طراوت بودن پوست تاثیر زیادی در جذابیت چهره فرد داشته و می ‌تواند اعتماد به‌ نفس او را چند برابر کند. پلاسما جت یکی از جدیدترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست می باشد

که با استفاده از آن می ‌توان چین و چروک‌ های خفیف و متوسط چهره را برطرف کرد. همچنین جای زخم‌ ها را نیز از بین برد. علاوه بر این پلاسماجت روشی برای برطرف کردن افتادگی ‌های پلک و چین و چروک ‌های ایجاد شده در ناحیه اطراف آن نیز می باشد.
از این روش همچنین می ‌توان برای برطرف کردن اشکالات ظاهری بینی و فرم دهی به آن استفاده نمود. پلاسما جت بینی یکی از روش ‌هایی می باشد که افراد می‌ توانند با استفاده از آن، فرم دلخواهی به بینی خود دهند.
این روش به دلیل به ‌روز بودن، توسط افراد زیادی استفاده می‌ شود. ماندگاری پلاسما جت بینی نیز یکی از فاکتورهایی می باشد که باعث می شود افراد برای انجام آن اقدام نمایند. البته موضوعی که وجود دارد این است که ماندگاری پلاسما جت به اندازه عمل ‌های جراحی بینی نمی‌ باشد. در ادامه به میزان ماندگاری پلاسما جت بینی می پردازیم. با ما همراه باشید.


پلاسماجت بینی چیست؟


پلاسما جت بینی، عملی سرپایی می باشد که در آن از مواد پلاسما به‌ منظور لیفت بینی و کوچک کردن آن کمک می‌ گیرند. مواد پلاسما گازهایی هستند که در دمای بالا حرارت داده شده ‌اند. حرارت بالای این مواد می ‌تواند بدون ایجاد آسیب جدی، لایه‌ های مختلف پوست و چربی را تبخیر نماید. این امر باعث کلاژن سازی بیشتر و جمع شدن ناحیه ‌ی درمانی می ‌گردد.
در پلاسما جت بینی، فقط در پوست بینی تغییر ایجاد می‌ شود. این روش برای افرادی که بینی استخوانی دارند مناسب نبوده و فقط برای افرادی که دارای بینی گوشتی می ‌باشند، مناسب است. نتایج این روش برای بینی‌ های گوشتی می ‌تواند حتی از عمل ‌های جراحی نیز موثرتر باشد.

پلاسماجت بینی چیست؟


روش اجرای پلاسماجت بینی


قبل از اقدام به انجام پلاسما جت بینی، پزشک معالج در جلسات مشاوره به ‌خوبی شکل و نوع بینی شما را معاینه نموده و از نتایج مورد انتظار شما را آگاه می نماید. این امر کمک می کند تا پزشک بسته به فرم موردنظر، به‌ خوبی از نقاطی که باید تحت درمان پلاسما قرار گیرند آگاه شود. همچنین بتواند تعداد جلسات موردنیاز برای کسب بهترین نتیجه را تخمین زند.
در جلسات درمانی نیز، قبل از شروع به کار با دستگاه، پزشک ابتدا به ‌خوبی، محل درمان را تمیز نموده و سپس با کمک داروهای موضعی، ناحیه موردنظر را بی ‌حس می ‌کند. بعد از بی حسی با قلم دستگاه پلاسما جت بینی اقدام به سوزاندن سلول‌ های پوستی در نواحی از پیش تعیین ‌شده می‌ نماید.
البته لازم به ذکر است، جای زخم‌ های ناشی از این روش ماندگار نبوده و پس از چند روز خود به‌ خود رفع می ‌شوند. در نتیجه بینی شما ظاهری زیباتر پیدا کرده و کوچکتر می شود.


تعداد جلسات درمانی پلاسماجت بینی


تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب بهترین نتیجه درمانی در پلاسما جت بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله ‌ی آنها می‌ توان به دستگاه مورد استفاده، جنس پوست بینی و شکل نهایی مورد نظر اشاره نمود.
اما به ‌طورکلی می‌ توان گفت تعداد جلسات درمانی این روش بین 1 تا 3 جلسه می ‌باشد که در فاصله‌ های 6 الی 8 هفته‌ ای انجام می ‌شود.


کاربرد پلاسماجت بینی


استفاده از دستگاه پلاسما برای افرادی که بینی های گوشتی دارند، کاربرد دارد و برای افراد با بینی استخوانی توصیه نمی شود. استفاده از دستگاه پلاسما خاصیت درمانی دارد و تاثیری بر روی بافت‎ های استخوانی بینی نمی ‌تواند داشته باشد. بنابراین پلاسما جت بینی غضروفی یک راهکار مناسب و جایگزین برای عمل بینی نیست.
پلاسما جت بینی در رفع کجی و انحراف بینی، کوچک کردن آن، رفع فرورفتگی های بینی و قوز بینی (قوز های کوچک) کاربرد دارد.

کاربرد پلاسماجت بینی


مزایا پلاسما جت بینی


پلاسما جت بینی یکی از روش‌ های کم ‌خطر و کم عارضه، برای درمان و از بین ‌بردن انواع آسیب‌ های پوستی می باشد. این روش مزایای به خصوص خود را دارد که عبارتند از:
• پلاسماجت بینی بدون هیچ‌ گونه دردی انجام می شود.
• استفاده از این روش هیچ محدوده سنی (برای 18 سال به بالا) ندارد.
• پلاسماجت هیچگونه حساسیتی برای فرد ایجاد نمی کند.
• در زمان کوتاه تری نسبت به روش های دیگر می توان نتایج آن را مشاهده نمود.
• این روش برای افراد با هر رنگ پوستی مناسب می باشد.
• پلاسماجت جایگزین مناسبی برای جراحی زیبایی است.
• طول مدت درمان آن کوتاه می باشد. هر جلسه حدودا 30 دقیقه زمان می برد.
• فرد بعد از درمان می تواند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد.
• این روش بدون بی هوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود. در نتیجه عوارض بعد از بیهوشی و بی حسی را به همراه ندارد.
• استفاده از پلاسماجت بینی، ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به روش های غیرتهاجمی دیگر دارد.
• هزینه این روش در مقایسه با روش های دیگر، کمتر می باشد.


میزان ماندگاری پلاسماجت بینی چقدر است؟


پلاسما جت بینی از روش ‌های درمانی غیرتهاجمی می باشد و به نوعی می ‌توان گفت که یک اقدام کلاژنی است. در نتیجه نمی‌ توان انتظار داشت که مانند روش‌ های تهاجمی و جراحی، ماندگاری داشته باشد. این روش در مقایسه با روش های تهاجمی و جراحی دارای ماندگاری کمتری است، اما این ماندگاری تا سه سال ادامه دارد.
همانطور که گفته شد، روش پلاسما جت بیشتر برای بینی ‌های گوشتی استفاده می ‌شود. البته افراد دیگر با نوع بینی متفاوت نیز می‌ توانند از این روش استفاده کنند. اما بهترین کاندید برای انجام پلاسما جت بینی افراد با بینی‌ های گوشتی هستند. به طور کلی میزان ماندگاری پلاسما جت بینی تحت تاثیر چند عامل قرار دارد که عبارتند از:


1- کیفیت روش ها و تکنولوژی به کار گرفته شده


میزان ماندگاری پلاسماجت بینی به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از مواردی که باعث کاهش و یا افزایش ماندگاری آن می شود، کیفیت روش و تکنیک‌ های به کار برده شده توسط پزشک متخصص است. زمانی که این تکنیک ‌ها به صورت کاملا حرفه‌ ای و حساب شده انجام شوند، طبیعتا انتظار یک ماندگاری طولانی مدت را از پلاسما جت بینی خواهیم داشت.


2- نتایج بهتر با دستگاه های به روزتر


یکی از دلایلی که باعث می شود افراد از ماندگاری و گرفتن نتیجه از پلاسما درمانی بینی تا حدودی آسوده خاطر باشند، به ‌روز بودن و بهره‌ مندی پلاسما بینی از دستگاه‌های پیشرفته است. پیشرفت علم و تکنولوژی باعث می ‌شود تا زندگی افراد راحت ‌تر شده و در مقابل، اعتماد و اطمینان آنها به تکنولوژی نیز بیشتر گردد.

نتایج بهتر با دستگاه های به روزتر


3- اقدامات قبل و بعد از پلاسما جت بینی


آخرین موردی که برای افزایش ماندگاری پلاسماجت بینی بسیار مهم و حیاتی می‌ باشد، اقدامات افراد قبل و بعد از انجام این روش است. در صورتی که افراد بتوانند یک محیط کاملا مناسب برای انجام پلاسما درمانی بینی به وجود آورند و دستورات پزشک را به صورت کامل انجام دهند، حتما از نتایج کامل‌ تر و ماندگاری طولانی ‌تری بهره‌ مند خواهند شد.


پلاسماجت بینی برای چه افرادی مناسب نیست؟


پلاسما جت بینی یک روش کاملا موثر و بدون عارضه می باشد. اما استفاده از این روش ممکن است برای برخی افراد نه ‌تنها مفید نباشد، بلکه آسیب‌ هایی را نیز در پی داشته باشد. ازجمله افرادی که نمی ‌توانند از پلاسما جت بینی استفاده کنند، می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

• افرادی که بینی استخوانی دارند، نباید از این روش استفاده کنند.
• پلاسماجت بینی افراد مبتلا به بیماری‌ های خود ایمنی، صرع و سرطان مناسب نمی باشد. زیرا امکان دارد واکنش احتمالی خطرناک از جانب بیماری که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، به وجود آید.
• افراد مبتلا به بیماری ‌های خونی و مشکلات غدد نیز مناسب استفاده از پلاسماجت بینی نیستند.
• افرادی که مبتلا بیماری ‌های پوستی، به ‌ویژه بیماری ‌های باکتریایی و ویروسی می باشند.
• افراد مبتلا به حساسیت‌ هاای پوستی نیز از پلاسماجت بینی استفاده نکنند.
• همچنین این روش برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی ‌شود. زیرا در روش پلاسماجت بینی از اشعه برای فرم دهی بینی استفاده می گردد که بر روی جنین اثرات خوبی ندارد.
• گاهی افراد به منظور درمان شکستگی های بینی از ایمپلنت های فلزی در داخل آن استفاده می کنند تا غضروف های این ناحیه را به هم جوش دهند. وجود این قطعات فلزی در بینی باعث می شود، انجام پلاسما جت برای بیمار خطرناک باشد.
• افراد زیر 18 سال نباید از پلاسماجت بینی برای فرم دهی آن استفاده نمایند. زیرا در سن های پایین امکان رشد اندام های بدن به ویژه بینی وجود دارد.


مراقبت ‌های لازم بعد از پلاسماجت بینی


برای عوارض کمتر و نتیجه ی بهتر بعد از کوچک کردن بینی به روش پلاسماجت مانند روش های زیبایی و درمانی دیگر، این روش نیز به مراقبت نیاز دارد. از مراقبت های لازم بعد از کوچک کردن و فرم دادن بینی به روش پلاسماجت می توان موارد زیر را نام برد.

1- پس از انجام پلاسماجت بینی، به مدت یک هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید. در صورت خروج از منزل حتما از کرم ‌های ضد آفتاب و کلاه نقاب ‌دار استفاده کنید.
2- قبل و بعد از جلسات پلاسما جت بینی، مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌ شوند را قطع نمایید.
3- زخم‌ های ناشی از درمان را دست‌ کاری نکنید. زیرا این کار باعث باقی ماندن اثر آنها روی پوست می شود.
4- به‌ هیچ‌ وجه محل درمان را ماساژ ندهید و از گرم کردن و فشار دادن آن نیز خودداری نمایید.
5- از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌ های حاوی الکل یا کافئین دوری کنید.
6- حتما در جلسات درمانی به ‌صورت مرتب و در وقت تعیین‌ شده، حاضر شوید.
7- از استفاده ی مواد شوینده و لایه بردار به مدت 7 روز خودداری کنید.
8- برای جلوگیری از بروز عفونت، محل مورد نظر را تمیر نگه دارید.

مراقبت ‌های لازم بعد از پلاسماجت بینی


عوارض پلاسماجت بینی


عوارض این روش درمانی چندان جدی نیست و موقتی می باشد. اما مهمترین عوارض پلاسما جت بینی عبارتند از:
• امکان دارد حین درمان، فرد مقداری گرما در پوست خود حس کند. اما این گرما در حدی می باشد که قابل تحمل است.
• پس از درمان، امکان دارد ناحیه زخم ها، کمی ورم کند که موقتی است و پس از گذشت نهایتا 1 هفته از درمان، رفع می شود.
• احتمال دارد پس از یک هفته پوست کمی صورتی رنگ شود، که جای نگرانی نیست. زیرا این مشکل به مرور زمان رفع می گردد.
• التهاب، تورم، قرمزی، پوسته پوسته شدن محل درمان و ایجاد لک از عوارض سطحی این روش هستند که به مرور زمان از بین می روند.


هزینه‌ پلاسما جت بینی


یکی از مسائلی که برای متقاضیان پلاسما جت بینی مطرح می ‌شود، هزینه ‌ی نهایی این روش می باشد. هزینه‌ ی نهایی پلاسما جت بینی بستگی به دستمزد پزشک معالج، کلینیک درمانی و تعداد جلساتی دارد که نیاز به استفاده از این روش می ‌باشد. عوامل دیگری که بر هزینه این روش تاثیر می گذارند را می توان نوع پوست بینی فرد، فرم بینی و نوع دستگاه نام برد. همچنین نیاز به تزریق ژل و فیلر همراه با پلاسماجت و هزینه درمانی و دارویی که باید قبل و بعد از جراحی استفاده شود از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت پلاسماجت بینی هستند.

هزینه‌ پلاسما جت بینی


سخن آخر


امروزه برخی افراد سودجو در مراکز غیرپزشکی و با دستگاه ‌های غیراستاندارد اقدام به تبلیغات برای انجام پلاسماجت بینی با هزینه‌ های بسیار ناچیز می ‌کنند. پیشنهاد می ‌شود هرگز از این دستگاه‌ها جهت انجام پلاسما درمانی استفاده نکنید. زیرا امکان بروز خطرات بسیاری وجود دارد که سلامت شما را تهدید می‌ کند و تاثیری در زیبایی شما نخواهد داشت.
پلاسما جت بینی یکی از بهترین گزینه‌ های جایگزین، برای عمل ‌های جراحی زیبایی بینی می باشد. این روش کاملا موثر، ایمن و بدون درد است و می‌ تواند به‌ خوبی هزینه‌ های شما را کاهش دهد. این روش با جمع ‌کردن پوست بینی باعث کوچک شدن آن می ‌شود. به همین دلیل برای افراد دارای بینی گوشتی بسیار مناسب است.

دکتر کجاست در تلاش است با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط بین بیمار و پزشک به متخصصان سلامت برای فعالیت حرفه ای بهتر کمک کند.

ارتباط با ما

شماره همراه : 09366599609

تلفن دفتر : 02191090646

فکس : 02144297790

آدرس : فلکه اول صادقیه ، ستارخان
پلاک 575 ساختمان دانش

مجوزها

سایت دکتر کجاست فقط منتشر کننده آگهی می باشد. پیش از معامله یا پرداخت وجه بررسی های لازم را انجام دهید.

برای راهنمایی به راهنمای خرید امن مراجعه نمایید

شرایط و قوانین

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر کجاست می باشد

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما