لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

24 آذر, 1401

لیفت صورت با نخ ، بسیاری از افراد برای رفع حالت افتادگی و شل شدگی پوست اقدام به جراحی لیفت صورت می کردند. این جراحی با خطرات زیاد و دوران نقاهت طولانی همراه بود. راه های زیادی برای جوانسازی پوست وجود داشت، اما نتایج آنها قابل مقایسه با جراحی لیفت نبود. به عبارت دیگر برای رفع افتادگی پوست و حذف پوست اضافی تنها از روش جراحی لیفت استفاده می شد.

نتایج حاصل از این جراحی، فوق العاده است اما هزینه و خطرات زیادی به دنبال دارد. ضمن اینکه بسیاری از افراد تمایلی برای انجام عمل جراحی ندارند و در برخی موارد آمادگی جسمی و روحی برای این عمل وجود ندارد. این عوامل زمینه ساز به کار گیری روش های جدیدی مانند لیفت صورت با نخ شد. لیفت با نخ به عنوان یک روش کم تهاجمی تر شناخته می شود و برای جوانسازی پوست به کار می رود. در این روش برای لیفت و بالا بردن پوست از نخ های بخیه موقت یا جذبی استفاده می کنند. این بخیه ها در زیر پوست قرار دارند.


انواع نخ های مورد استفاده برای لیفت


1- نخ‌های جذبی :

جنس این نخ ها از مواد سازگار با بدن انسان می باشد. به همین علت به مرور زمان توسط بدن جذب می شود. سلول های پوستی موجود در مجاورت محل به کار گیری این نخ ها مستقر می شوند. آثار این فرایند قابل مشاهده و ماندگار است.


2- نخ‌های غیرقابل جذب :

برخی از این نخ ها از طلا یا فیبرهای سنتتیک ساخته می شوند. معمولا از این نخ ها برای لیفت قوی گردن استفاده می کنند. به طور کلی، نخ های غیر قابل جذب برای درمان مشکلات حاد پوستی به کار می روند. این نخ ها توسط پوست جذب نمی شوند و تا آخر عمر در زیر پوست باقی می مانند.


3- نخ‌های ترکیبی :

همان طور که از نام آنها پیداست این نخ ها ترکیبی از دو گروه قبل هستند. یعنی قسمتی از آنها توسط پوست جذب می شوند و بخشی در زیر پوست باقی می مانند. از معروف ترین نخ های این دسته می توان به نخ های Silhouette instalift اشاره کرد. پوست می تواند این نخ ها را جذب کند اما در طول آنها مخروط هایی وجود دارد که قابل جذب نیستند. این مخروط های کوچک زیر پوست باقی می مانند. اما با چشم دیده نمی شوند. با گذشت زمان، آنها را در زیر پوست حس نمی کنند. عیب این نخ ها این است که بعد از جایگذاری امکان جابه جایی وجود ندارد.


مزایای لیفت با نخ


این روش که با هدف جوانسازی پوست و رفع افتادگی آن مورد استفاده قرار می گیرد، مزایای زیادی دارد. این روش، خطری ندارد و برای انجام آن آمادگی خاصی نیاز نیست. پس از انجام لیفت، مراقبت خاصی لازم ندارد و بلافاصله می توان اثر آن را مشاهده کرد. البته به مرور زمان تاثیر آن بهتر می شود. نخ های مورد استفاده در این روش، قابل لمس و مشاهده نیستند. در این روش نیازی به برش و بخیه نمی باشد. لیفت با نخ نتایج طبیعی و زیبایی به همراه دارد. از دیگر مزایای آن می توان به هزینه مناسب و ایمنی بالا اشاره کرد.


لیفت با نخ برای چه نواحی قابل استفاده است؟


از این روش در نواحی گونه ها، خط فک، ابروها، بخش میانی صورت و گردن می توان استفاده کرد.

لیفت با نخ برای چه نواحی قابل استفاده است؟


لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟


کلاژن و الاستین موجود در پوست انسان موجب شادابی پوست می شود. با افزایش سن، میزان کلاژن و الاستین کاهش می یابد. در این حالت، پوست شل شده و زمینه ایجاد چین و چروک در آن فراهم می شود. با استفاده از لیفت صورت با نخ استحکام و کشیدگی پوست باز می گردد. این امر تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارد.
در این روش ابتدا مناطقی را که نیاز به لیفت دارند را مشخص می کنند. در مرحله بعد، جراح متخصص یک بی حسی موضعی خفیف را در محل موردنظر تزریق می کند. سپس سوراخ های ریزی روی پوست ایجاد می کند و با کمک یک سوزن بسیار ظریف، نخ مخصوص لیفت را وارد بافت های زیرین پوست می نماید. این نخ مانند قلاب عمل کرده و بعد از گیر کردن به بافت پوست فرد، آن را بالا می کشد. زمانی که نخ در محل خود قرار گرفت، جراح به آرامی بافت پوست را تحت فشار قرار می دهد. این کار برای شکل گیری و رسیدن به نتیجه ایده آل انجام می شود.

لیفت با نخ چگونه انجام می شود؟


آیا لیفت با نخ درد دارد ؟


ممکن است در زمان انجام این عمل، مقداری درد احساس شود. در جلسات درمان، نخ هایی در زیر پوست افراد گذاشته می شوند و برخی از نواحی را می کشند. در بسیاری از مراکز برای کاهش درد و احساس ناراحتی متقاضیان از داروهای بی حسی و مسکن استفاده می کنند.

 

چه مراقبت هایی قبل از لیفت با نخ لازم است؟


1- مشورت با پزشک متخصص پوست : هدف از این کار، تعیین بهترین برنامه درمانی با توجه به نوع پوست فرد می باشد.
2- پرهیز از مصرف الکل و سیگار : متخصصان معنقدند که افرادی که می خواهند لیفت با نخ انجام دهند، حداقل از 1 هفته قبل از آن نباید از الکل و سیگار استفاده نمایند. در غیر این صورت، بدن با کمبود آب مواجه می شود. ضمن اینکه امکان تداخل با مواد بی حسی وجود دارد.
3- اجتناب از مصرف داروهای بر پایه آسپیرین (داروهای رقیق کننده خون) : این داروها می توانند با رقیق کردن خون، موجب خونریزی های غیر ضروری در حین پروسه شوند. برای این منظور با پزشک خود مشورت نمایید.


چه مراقبت هایی پس از درمان با نخ لیفت باید انجام شود؟


- برخی از بیماران پس از اتمام پروسه، دچار حالت تهوع می شوند. آنها می توانند با هماهنگی پزشک، مقدار کمی مایعات مصرف نمایند.
- در صورتی که بعد از لیفت با نخ، پوست دچار تورم یا کبودی شد، می توان در 5 روز اول، روزی 4 بار و هر دفعه به مدت 30 دقیقه از یخ استفاده کرد.
- به مدت 24 ساعت از انجام حرکات ورزشی در اجزای صورت خودداری شود.
- در 48 ساعت اول بعد از لیفت از کرم های صورت یا آرایشی استفاده نشود.
- برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نشود.
- سر بالا نگه داشته شود. افراد نباید به حدی خم شوند که سر آنها پایین تر از سطح قلب قرار گیرد. در 7-5 روز اول، سر را با زاویه 45 درجه نگه دارند.
- 10-7 روز از غذاهای نرم یا مایعات استفاده کنند.
- به مدت دو هفته از جویدن آدامس خودداری شود.
- تا 3 هفته از فشار شدید، کشیدن صورت یا ماساژ آن پرهیز شود.


ماندگاری و دوام لیفت با نخ


بیشتر افراد بلافاصله بعد از انجام لیفت، متوجه اثرات فوری و جزئی آن می شوند. اما با گذشت زمان و بهبودی منطقه و نیز افزایش میزان کلاژن سازی در آن، تفاوت های بیشتری قابل مشاهده خواهد بود. نتایج لیفت با نخ نسبت به جراحی پلاستیک کشیدگی صورت و لیفت دائمی بافت پوستی، موقتی است. افراد با توجه به سن و نیاز خود می توانند هر 12-6 ماه برای دریافت درمان های پوستی اقدام نمایند. لیفت با نخ با هدف تولید کلاژن در یک مدت طولانی انجام می شود.

میزان ماندگاری لیفت با نخ


عوارض جانبی لیفت با نخ چیست؟


معمولا این عوارض در 48-24 ساعت اول بعد از عمل بروز می کنند و بیشتر آنها در مدت کوتاهی برطرف می شوند. برای رفع برخی از مشکلات چند هفته زمان لازم است. از جمله این عوارض می توان به عفونت، کبودی، تورم، بی حسی، حساسیت و عدم تقارن جزئی اشاره کرد.


هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟


قیمت لیفت صورت با نخ به عوامل مختلفی مانند دستمزد پزشک، نوع نخ مورد استفاده و تکنیک آن بستگی دارد. تکنیک هایی مانند لیفت به روش دوبل که اثرات ماندگارتری دارند، از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

دکتر کجاست در تلاش است با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط بین بیمار و پزشک به متخصصان سلامت برای فعالیت حرفه ای بهتر کمک کند.

ارتباط با ما

شماره همراه : 09366599609

تلفن دفتر : 02191090646

فکس : 02144297790

آدرس : فلکه اول صادقیه ، ستارخان
پلاک 575 ساختمان دانش

مجوزها

سایت دکتر کجاست فقط منتشر کننده آگهی می باشد. پیش از معامله یا پرداخت وجه بررسی های لازم را انجام دهید.

برای راهنمایی به راهنمای خرید امن مراجعه نمایید

شرایط و قوانین

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر کجاست می باشد

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما